Șapte straturi de plastic pentru o pungă de chipsuri pot părea excesive, dar ambalajul este mai complicat decât pare. Care sunt provocările legate de produsele comune de uz casnic?
Durabilitatea mediului și afacerile nu merg întotdeauna mână în mână, mai ales când vine vorba de ambalarea produselor. Unele dintre cele mai comune pachete de uz casnic – inclusiv pungi de chipsuri, cutii de pizza și tuburi de pastă de dinți – adesea nu sunt reciclabile. Pentru companiile care speră să atragă clienții orientați spre sustenabilitate, aceasta poate fi o problemă reală. Chiar dacă reprezintă o mică parte din impactul unui produs asupra mediului (pdf), ambalajul este primul lucru pe care îl văd consumatorii și le poate influența puternic deciziile de cumpărare .
Mark Dancy, președintele WasteZero , o companie de reducere a deșeurilor cu sediul în SUA, spune că, în timp ce tehnologiile care evoluează rapid pot stimula ambalarea ecologică, multe companii continuă să comită greșeli de ambalare. Principala problemă, susține el, este că, atunci când vine vorba de ambalare, majoritatea companiilor se concentrează pe două priorități: „cum va conduce acest lucru consumatorii către produsul meu și cât costă acest lucru”. Pentru unii, sustenabilitatea mediului este o a treia preocupare, mai puțin importantă. „Dar în mod realist, majoritatea se uită la primele două”, spune el.
Iată câteva exemple de cele mai importante gafe de ambalare pe care le fac companiile, precum și câteva soluții potențiale la puzzle-ul de ambalare.
Punga cu cipuri
Problema : Punga tipică cu chipsuri pentru gustări este făcută din până la șapte straturi de folie și plastic. Companiile le place pentru că aceste genți sunt ușoare, reduc volumul de transport, nu ocupă mult spațiu pe un raft și sunt prietenoase cu grafica. Dezavantajul este că în prezent nu există utilaje care să separe aceste straturi, deci nu sunt reciclabile.
„Nu este rentabil și nu ar exista piață pentru materialul separat”, explică Lawrence Black, director pentru dezvoltarea afacerilor globale la Waste Management, un furnizor de soluții de mediu din SUA. „Este scump de reparat și totul se întoarce la faptul că există o piață pentru material. Dacă nu există o piață în desfășurare pentru material, acesta nu va fi reciclat.”
Cine o face? Pachetele cu mai multe straturi sunt populare printre giganții consumatorilor, în special producătorii de gustări precum Frito-Lay și PepsiCo.
Care este solutia? Din păcate, nu există o soluție ușoară: potrivit experților în sustenabilitate de la Waste Management, ambalajele multistratificate sunt considerate cele mai rele dintre cele mai rele când vine vorba de reciclare. „Când lucrurile sunt amestecate, devalorizezi produsul”, spune Tom Carpenter, director executiv al serviciilor de sustenabilitate ale Waste Management. „Dacă aș avea două cutii, iar una este din carton, cealaltă cutie ar avea benzi metalice, a doua ar fi prea costisitoare de reciclat.”
Educația consumatorilor poate contribui în mare măsură la creșterea potențialului de reciclare. De exemplu, pachetele cu mai multe straturi mai simple, cum ar fi cutiile de cereale și pungi, trebuie separate pentru reciclare. O altă opțiune este „upciclarea”: consumatorii pot spăla pungile uzate și le pot reutiliza pentru pungi de tip sandwich sau pentru proiecte de artizanat, cum ar fi portofelul cu chipsuri de cartofi .
Alimente cu o singură porție
Problema: Dimensiunea și materialul sunt doi dintre cei mai mari factori de reciclare: în general, cu cât un pachet este mai mic și cu cât amestecul său de materiale este mai mare, cu atât este mai puțin reciclabil. În timp ce consumatorii și companiile ar putea crede că recipientele elegante și reciclabile sunt durabile, experții observă că alimentele cu o singură porție, inclusiv iaurtul și ceștile de cafea , sunt deosebit de problematice. Dimensiunea lor mică și – în cazul paharelor cu iaurt, plastic greu de reciclat – tind să le facă o vânzare dificilă pentru reciclatori.
Cine o face? Cele mai comune alimente cu o singură porție, inclusiv cești de cafea, încalcă regula materialului și dimensiunii. Iaurtul, în special, este o problemă – majoritatea companiilor de iaurt, de la giganți precum Dannon și Chobani, până la producători independenți mai mici, folosesc ambalaje greu de reciclat.
Care este solutia? În ceea ce privește reciclarea, progresele tehnologice ar putea duce la noi mașini de sortare și la polimeri mai durabili. Alternativ, unele companii, inclusiv Unilever , și-au reproiectat ambalajul pentru a-l face mai durabil. În ceea ce privește consumatorul, multe lanțuri de cafea, inclusiv Dunkin' Donuts și Starbucks, permit clienților să folosească căni de cafea reutilizabile.
O altă opțiune este ambalajul compostabil, biodegradabil. Unele supermarketuri, precum Whole Foods și Trader Joe's, folosesc din ce în ce mai mult recipiente compostabile și biodegradabile. Din păcate, acest lucru este încă neobișnuit. Consumatorii conștienți de mediu pot opta, de asemenea, să achiziționeze articole de dimensiuni mai mari și să le transporte în containere reutilizabile sau lavabile.
Tubul de pasta de dinti si periuta de dinti
Problema: Dimensiunea mică, materialul amestecat și restul de pastă de dinți din interiorul tuburilor de pastă de dinți – și al altor recipiente pe bază de tuburi – fac reciclarea aproape imposibilă. În ceea ce privește periuțele de dinți, forma lor subțire și amestecul de peri de plastic și nailon le fac greu de dezasamblat și reciclat.
Cine o face? Producătorii de pastă de dinți și periuțe de dinți, inclusiv gigantul de consum Colgate-Palmolive, fabrică aceste produse nereciclabile.
Care este solutia? De când a primit o rezoluție a acționarilor de către As You Sow (AYS), un grup non-profit de protecție a mediului în 2012, Colgate-Palmolive a lucrat cu AYS pentru a crea un tub sau un pachet de pastă de dinți reciclabil.
Sticla de plastic post-consum
Problema: În timp ce sticlele de plastic, care sunt populare atât la producătorii de băuturi, cât și la consumatori, au parcurs un drum lung când vine vorba de reciclare, există încă loc de îmbunătățire când vine vorba de procentul de sticle care sunt reciclate.
Cine o face? Majoritatea producătorilor de băuturi, inclusiv Coca-Cola și PepsiCo, folosesc sticle de plastic PET (tereftalat de polietilenă).
Care este solutia? Într-un fel, sticlele de plastic reprezintă un studiu de caz despre modul în care companiile pot folosi inovațiile și sensibilizarea consumatorilor pentru a îmbunătăți o problemă de reciclare. Un raport din 2013 al Asociației Naționale pentru Resurse pentru Recipiente PET a arătat că legea de depozitare a sticlelor din New York și o creștere a colecțiilor în California au condus la creșterea ratelor brute de reciclare a sticlelor PET din SUA la 30,8%.
Dar mai este loc de îmbunătățire, iar companiile, inclusiv atât Coca-Cola , cât și Pepsico , au lansat programe pentru a face reciclarea mai eficientă și mai convenabilă. S-au implicat și locurile în care se consumă sticle de plastic. La începutul acestui an, Consiliul pentru Apărarea Resurselor Naționale a lansat „ Ghidul pentru compostarea în locurile sportive ”, iar multe dintre principalele arene și locuri sportive din SUA au stabilit programe de compostare a alimentelor și și-au înlocuit coșurile de gunoi cu coșuri de reciclare .
Unele companii includ, de asemenea, reciclabilitatea în produsul în sine. De exemplu, populara băutură „Naked” de la Pepsico vine într-o sticlă de plastic reciclată 100% post-consum. În mod similar, produsele ecologice Seventh Generation din Vermont sunt ambalate în containere ecologice, post-consum .
Achiziția online
Problema: Companiile și vânzătorii privați care livrează produse prin poștă deseori împachetează prea mult, punând un articol pre-cutie într-o a doua cutie și, uneori, chiar în una. Această practică, pe care Dancy o numește abordarea „păpușii ruse”, este extrem de risipitoare.
Cine o face? Vânzători din rețeaua de comerț electronic, inclusiv eBay.
Care este solutia? O opțiune este utilizarea materialelor de ambalare durabile, mai degrabă decât polistirenul tradițional. Există numeroase opțiuni durabile, inclusiv materiale de ambalare din amidon de porumb sau sorg , care pot fi compostate . din New York Și designul Ecovative a dezvoltat materiale de ambalare pe bază de ciuperci care sunt folosite de Dell, Crate and Barrel și Puma, printre altele.
Ed Kastenbaum, director general al The Packaging Store cu sediul în San Francisco și vicepreședinte al Asociației Retail Packaging, ambalează cu pulpă reciclată în loc de Styrofoam atunci când vinde expeditorilor de vin . Kastenbaum spune că expeditorii de vin de pulpă sunt disponibili pe scară largă. Schimbarea pieței a început în urmă cu mai bine de 10 ani, iar acum marea majoritate a vinului este livrată în acest mod de vinării, cluburi de vin și comercianți cu amănuntul de vin.
Temuta cutie de pizza
Problema: Cutiile de pizza – și multe alte recipiente pentru mâncare – sunt făcute din materiale reciclabile, dar când brânza sau alte resturi de mâncare se lipesc de carton, acestea nu mai sunt reciclabile.
Cine o face? Consumatorii și locurile de livrare a alimentelor.
Care este solutia? Conștientizarea consumatorilor și informarea consumatorilor că cutia este valoroasă. Deși consumatorii și companiile de pizza da nu pot evita pizza la pachet cu brânză atașată la capac, unele companii au apelat la soluții ecologice, inclusiv utilizarea de recipiente compostabile și cutii de pizza special concepute pentru reciclare.
Unele companii de pizza, cum ar fi Straw Hat Pizza , separă alimentele și materialele compostabile în restaurante. de pe coasta de est Skinny Pines Brick Oven Caterer folosește pachete inovatoare, cum ar fi The Green Box, o cutie de pizza reciclabilă care poate fi dezasamblată pentru a o face prietenoasă cu reciclarea.
Sursa: TheGuardian